mint adatkezelő (a továbbiakban: „Adatkezelő”) az „e-jótállási jegy” elnevezésű weboldal és mobil applikáció felhasználásával biztosítja vásárlói részére az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendeletben szabályozott elektronikus jótállási jegy kibocsátást és nyilvántartást.
Az e-jótállási jegy weboldal és applikáció üzemeltetője,
mint adatfeldolgozó (a továbbiakban: „Adatfeldolgozó”) jár el a személyes adatok kezelése során.
Az Adatkezelő az Ön személyes adatait a hatályos jogszabályoknak
{különösen, de nem kizárólagosan:
megfelelően kezeli, betartva az adatvédelmi alapelveket, gondoskodva a személyes adatok biztonságáról. Ennek érdekében megteszi a szükséges adminisztratív, logikai és fizikai biztonsági és szervezési intézkedéseket, továbbá olyan eljárási szabályokat alakít ki, amelyek nélkülözhetetlenek az adatvédelmi szabályok érvényre juttatásához.
Az Adatkezelő a személyes adatokat az adott fogyasztási cikkre irányadó jótállási idő lejártától számított 3 hónapig tárolja azért, hogy amennyiben a fogyasztó a jótállási időn túl kíván jogokat érvényesíteni, úgy a kereskedő igazolni tudja a jótállási idő lejártát és a fogyasztó jótállásból eredő jogainak megszűnését.
Amennyiben a rendszerben nyilvántartott valamennyi e-jótállási jegy vonatkozásában lejárt a jótállási idő, az utolsó jótállási idő lejártától számított 3 hónap elteltével a rendszer automatikusan törli a felhasználói fiókot.
A személyes adatai továbbításakor úgy járunk el, hogy biztosítsuk adatai magas szintű biztonságát.
abból a célból, hogy a fogyasztókkal létrejött szerződést a lehető legmagasabb szakmai színvonalon tudjuk teljesíteni, megfelelő szervíz hátteret építettünk ki, hogy a fogyasztási cikkek meghibásodása esetén az előírt szigorú határidők betartásával, minőségi szolgáltatókkal álljunk vásárlóink rendelkezésére
amennyiben ez részünkre jogilag kötelező (pl. egy közigazgatási hatóság vagy bíróság végzése alapján) vagy ha jogosultak vagyunk így eljárni (pl. mivel ez szükséges egy bűncselekmény kinyomozásához vagy a jogaink és érdekeink bizonyításához és érvényesítéséhez).
Személyes adatainak biztonságát rendkívüli hangsúlyosnak tekintjük, ezért megteszünk minden olyan technikai és szervezeti intézkedést, amellyel meg tudjuk akadályozni, hogy adataihoz illetéktelen személyek férjenek hozzá, vagy az adatok elvesszenek.
Alkalmazottaink oktatására nagy hangsúlyt fektetünk. Ahol lehetséges, az adatokat kódolt-titkosított formában továbbítjuk. Adatai hosszú távú oltalmának biztosítására a technikai biztonsági intézkedéseinket rendszeresen ellenőrizzük, és ha szükséges, az adott helyen érvényes technológiai szabványhoz igazítjuk.
Az adatfeldolgozóinkat gondosan választjuk ki és adatfeldolgozási szerződés megkötésével biztosítjuk a jogszabályoknak való megfelelést.
Az Adatkezelő a személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:
Az Adatkezelő az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
Az Adatkezelő az adatkezelés során megőrzi
Az Adatkezelő nyilvántartja az esetleges adatvédelmi incidense-ket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket.
Ön jogosult tájékoztatást kérni tőlünk az Önnel kapcsolatosan tárolt személyes adatokról.
Ön jogosult kérni az Önnel kapcsolatosan tárolt személyes adatok azonnali helyesbítését és/vagy kiegészítését.
Ön jogosult kérni, hogy a személyes adatai kezelését korlátozzuk, ha Ön vitatja az Önnel kapcsolatosan tárolt adatok pontosságát, ha az adatkezelés jogellenes és már nincs szükségünk az adatra, de nem szeretné, hogy töröljük az adatot és szüksége van ezekre jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy ellenük való védekezéshez vagy, ha tiltakozott az adatkezelés ellen.
Ön jogosult kérni az általunk tárolt személyes adatai törlését, kivéve, ha az adatok megőrzése szükséges a szabad véleménynyilvánításhoz, a tájékozódás szabadságához, jogi kötelezettségeknek való megfeleléshez, közérdekből, jogi igények előterjesztéséhez vagy azok elleni védekezéshez vagy jogok gyakorlásához
Ha érvényesítette a helyesbítéshez, törléshez vagy adatkezelés korlátozásához való jogát, úgy a személyes adatai minden átvevőjét értesítjük arról, hogy hogyan helyesbítettük, töröltük az adatot vagy arról, hogy most már korlátozás vonatkozik az adat kezelésére, kivéve, ha ez lehetetlen vagy aránytalan erőfeszítést igényel.
Ön jogosult a részünkre megadott adatairól másolatot kérni és kérni, hogy Önnek vagy harmadik személynek ezt küldjük meg tagolt, széles körben használt és géppel olvasható formában. Ha azt kéri, hogy az adatokat közvetlenül egy másik adatkezelő részére küldjük meg, úgy ezt csak akkor tesszük, ha műszakilag ez lehetséges.
Ha a személyes adatait jogos érdek alapján kezeljük a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerint, úgy az adatkezelés ellen bármikor jogosult tiltakozni a GDPR 21. cikk szerint.
Ön jogosult bármikor visszavonni a hozzájárulását az adatok gyűjtésével kapcsolatosan a jövőre hatályosan. A visszavonásig gyűjtött adatokat ez nem érinti. Reméljük, hogy megérti, hogy némi időbe telhet feldolgozni a hozzájárulás visszavonását műszaki okokból kifolyólag és ez alatt az idő alatt még kaphat tőlünk üzeneteket.
Ha a személyes adatai kezelése sérti az adatvédelmi jogszabályokat, vagy az adatvédelmi jogai bármilyen más módon megsértésre kerültek, úgy panaszt tehet a szabályozó hatóságnál, az alábbi elérhetőségeken:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Postacím: 1374 Budapest, Pf. 603.
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.Telefon: 06/1/391-1400
Fax: 06/1/391-1410