Itt olvashatja az e-jótállással kapcsolatban leggyakrabban feltett kérdéseket. Ha további kérdése van, küldje el nekünk!
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet 2021. január 1. napjától hatályos rendelkezései, annak 3. § (5) bekezdése alapján a kereskedő a jótállási jegyet – választása szerint – elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére, ez az ún. e-jótállási jegy.
Az e-jótállási jegy átadására a kereskedő legkésőbb a termék átadását, vagy üzembe helyezését követő napon köteles oly módon, hogy azt megküldheti a fogyasztó részére e-mailben, vagy egy elérési link formájában és annak elérhetőségét a jótállási idő végéig biztosítania kell.
2021. január 1. napjától sávos jótállás kerül bevezetésre, a jótállás időtartamának alapja a megvásárolt fogyasztási cikk eladási ára lesz az alábbiak szerint:
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. Amennyiben a fogyasztó részére nem lett átadva a jótállási jegy (e-jótállási jegy), úgy a jótállásból eredő jogok a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A fogyasztó kijavítás iránti igényét – választása szerint – a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett szervíznél közvetlenül is érvényesítheti.
A vállalkozó 30 napon belül köteles a terméket kijavítani. Ennek a határidőnek az elmulasztását követően, vagy ha a kijavításra nincs lehetőség, a vállalkozó 8 napon belül köteles a terméket kicserélni, vagy a vételárat a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt 3 alkalommal történő kijavítást követően ismételten meghibásodik a termék, a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni, vagy a vételárat a fogyasztó részére 8 napon belül visszatéríteni.