info@ejotallas.hu | 346 kereskedő | 32 szerviz | 480 vásárló | 142928 jótállási jegy
Bejelentkezés

GY.I.K.

Gyakran ismételt kérdések

Itt olvashatja az e-jótállással kapcsolatban leggyakrabban feltett kérdéseket. Ha további kérdése van, küldje el nekünk!

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet  hatályos rendelkezései, annak 3. § (5) bekezdése alapján a kereskedő - a fogyasztó eltérő kérése hiányában - elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére.. A vállalkozás nem köteles jótállási jegy kiállítására, illetve a fogyasztó részére történő átadására, amennyiben a fogyasztási cikk eladási ára nem haladja meg az 50 000 forintot (ebben az esetben bizonylat helyettesíti a jótállási jegyet). A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a Kormányrendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is.

Az e-jótállási jegy átadására a kereskedő legkésőbb a termék átadását, vagy üzembe helyezését követő napon köteles oly módon, hogy azt megküldheti a fogyasztó részére e-mailben, vagy egy elérési link formájában és annak elérhetőségét a jótállási idő végéig biztosítania kell.

2024. május 8. napjától a sávos jótállás időtartama az alábbiak szerint került megállapításra:

  • 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év. 10.000,-Ft-ot elérő, de 100.000,-Ft-ot meg nem haladó eladási ár esetén a jótállási idő 1 év;

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetők, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. Amennyiben a fogyasztó részére nem lett átadva a jótállási jegy (e-jótállási jegy), úgy a jótállásból eredő jogok a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A fogyasztó kijavítás iránti igényét – választása szerint – a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett szervíznél közvetlenül is érvényesítheti.

A vállalkozó 30 napon belül köteles a terméket kijavítani. Ennek a határidőnek az elmulasztását követően, vagy ha a kijavításra nincs lehetőség, a vállalkozó 8 napon belül köteles a terméket kicserélni, vagy a vételárat a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt 3 alkalommal történő kijavítást követően ismételten meghibásodik a termék, a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni, vagy a vételárat a fogyasztó részére 8 napon belül visszatéríteni.